إيران - مشهد المقدسة 🚩🚩 بدایه شارع قائم احمد آباد7 عماره گوهرشاد

00989033747800 00985138449686

بهترین روش جلوگیری از ریزش مو

موهای سالم و پرپشت از درون خود فرد نشات می‌گیرد. هر فردی به دلایل مختلفی از ژن گرفته تا رژیم غذایی و مشکلات سلامتی و موارد دیگر ممکن است موهای خود را از دست بدهد و دچار ریزش مو شود.
به همین دلیل مراجعه به متخصص پوست و مو ضروری است. آنها می‌توانند علت ریزش مو را پیدا کرده و در صورت نیاز به درمان‌های پزشکی به شما اطلاع دهند. همچنین ممکن است در نحوه و سبک زندگی شما تغییراتی به وجود آورند تا از ریزش مو جلوگیری کنند. ما در این مقاله شما را با چند روش از بهترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو آشنا خواهیم کرد.

استرس خود را کنترل کنید.

اغلب متخصصان پوست و مو به بيمارانی که ریزش مو دارند، توصیه می‌کنند با ورزش، مدیتیشن، یوگا و استراحت کافی استرس خود را به حداقل برسانند. زیرا استرس باعث التهاب فولیکول‌های مو شده و باعث ریزش آن می‌شود. کاهش و کنترل استرس اجازه مبارزه با التهاب را به مو می‌دهد و به رشد طبیعی خود باز می‌گردد. به گفته انجمن آکادمی پوست و موی آمریکا، مدیریت استرس به کاهش ریزش مو در افراد مبتلا به آلوپسی آره تا بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش است.

پوست سرخود را مرتب ماساژ دهید.

یکی دیگر از بهترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو ماساژ پوست سر است زیرا این عمل جریان خون را در ناحیه سر افزایش داده و باعث اکسیژن‌رسانی بهتر و بیشتر به فولیکول‌های مو می‌شود. از طرفی ماساژ باعث کاهش استرس نیز خواهد شد.

رعایت رژیم غذایی

موهای پرپشت و ضخیم در نتیجه تغذیه درست و مناسب به وجود می‌آید، در اصل حفظ پوست و موی سالم، به داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل همراه با مصرف فراوان آب مرتبط است، به همین منظور رعایت رژیم غذایی سرشار از مواد زیر توصیه می‌شود.
مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند تخم‌مرغ و ماهی، زیرا کمبود پروتئین باعث واردشدن مو به فاز استراحت شده و ریزش مو را بدنبال دارد. از خوردن شکر و غذاهای فراوری شده تاحدامکان بپرهیزید.

میوه و سبزیجات

مصرف سبزیجات مثل اسفناج، کلم‌پیچ و.. سرشار از مواد معدنی، آهن، ویتامین سی و بتاکاروتن و ویتامین آ هستند که به تقویت ریشه و ساقه مو کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند. مصرف میوه‌ها به‌خاطر وجود ویتامین سی، علاوه بر اینکه موها را در برابر رادیکال‌های آزاد مقاوم می‌کند، منجر به جذب آهن و کلاژن‌سازی پوست سر نیز می‌شود.

آجیل

آجیل‌ها مثل پسته، بادام، فندق، گردو و… غنی از ویتامین ای، سلنیوم، روی، اسیدهای چرب و امگا ۳ هستند که برای حفظ سلامت مو ضروری‌اند.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل داشتن چربی اسید اولئیک به تحریک مو برای رشد مجدد کمک می‌کند و همچنین به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان، از مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و مانع ریزش مو می‌شود. شما می‌توانید پوست سر و موهایتان را با روغن زیتون مرتب ماساژ دهید نتیجه آن شگفت‌انگیز خواهد بود. استفاده از روغن زیتون و نارگیل جزو بهترین روش جلوگیری از ریزش مو محسوب می‌شود.

منتظر ریزش کامل مو و طاسی خود برای اقدام به درمان نباشید و با رعایت بهداشت مو، استفاده از شامپوهای مناسب، رعایت رژیم غذایی غنی از ویتامین و روش‌های ذکر شده در این مطلب می‌توانید از ریزش موهایتان جلوگیری کنید و صاحب موهای زیبا و پرپشت شوید. اگر به هر دلیلی هیچ‌کدام از این راهکارها در جلوگیری از ریزش موهایتان مؤثر نبود بهتر است به یک کلینیک پوست و موی معتبر مراجعه کنید.