إيران - مشهد المقدسة 🚩🚩 بدایه شارع قائم احمد آباد7 عماره گوهرشاد

00989033747800 00985138449686

تأثیر رژیم غذایی بر رشد مو

اینکه تغذیه مناسب تا چه اندازه در سلامت پوست و مو تأثیر مستقیم دارد بر کسی پوشیده نیست. اگر سبد غذایی شما پر از مواد مغذی و ویتامین‌های موردنیاز بدن باشد به‌تبع آن پوست و مویی شاداب و باطراوت خواهید داشت و به همان اندازه رژیم‌های غذایی غیراصولی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به‌سلامت بدن و همچنین موها وارد خواهد کرد.

سبد غذایی مناسب هم شامل گیاهان، پروتئین، ویتامین‌ها و موادمغذی دیگر است. موهای شما به تغییرات داخلی بدن شما بسیار حساس هستند زیرا سلول‌های مو دومین سلول‌های ما هستند که سریع‌ترین تقسیم‌بندی را انجام می‌دهند و بعد از سلول‌های روده در رتبه دوم قرار دارند. هیچ داروی جادویی برای دستیابی به موهای سالم و زیبا وجود ندارد، اما با رژیم غذایی صحیح و مراقبت از مو می‌توانید بسیاری از نگرانی‌های رایج مو را برطرف کنید.

موهای شما ممکن است تحت تاثیرعوامل مختلفی قرار بگیرد که یکی از آنها تغذیه و رژیم غذایی بر رشد مو است. اگر متوجه تغییری در موهای خود شدید، تغذیه سه ماه گذشته خود را مرور کنید و از مصرف برخی مواد غذایی و ویتامین‌ها در آن مطمئن شوید. ما در اینجا برخی این مواد غذایی و ویتامین‌های موردنیاز مو را معرفی می‌کنیم.

تأثیر رژیم غذایی بر رشد مو

روی : روی یک ماده معدنی کلیدی برای سلامتی و تندرستی بدن است. کمبود روی می تواند باعث ریزش و شکستگی مو و همچنین علائم دیگری مانند توقف رشد و عملکرد ضعیف سیستم ایمنی شود. جذب روی از طریق مواد غذایی مطلوب تر است.با این حال زمانی که ریزش مو یا نازک شدن آن را تجربه می کنید، مصرف مکمل ها نیز مانعی ندارد.جوانه گندم، شیر،پنیر، بادام زمینی و گوشت و جگر حاوی مقادیری از روی هستند.

ویتامین C : ویتامین C برای موهای شما مفید است زیرا برای جذب آهن حیاتی است – کمبود آن می تواند باعث ریزش موی مزمن و رشد نکردن موها از طول مشخصی شود. بدن شما به تنهایی نمی تواند این ویتامین را بسازد یا ذخیره کند، بنابراین مصرف روزانه غذاها یا مکمل های حاوی آن ضروری است. کمبود ویتامین C می تواند باعث خشکی و شکننده شدن موها شود. پرتقال، لیمو، توت فرنگی، توت سیاه کیوی، خربزه هندوانه، انواع کلم، فلفل قرمز،اسفناج حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C هستند.

ویتامین B12: ویتامین B12 توسط تمام سلول‌های بدن استفاده می‌شود و برای تشکیل و حفظ سلامت گلبول‌های قرمز خون موردنیاز است. به آنها اجازه می‌دهد تا اکسیژن کافی را به بافت‌های شما، از جمله فولیکول‌های موی برسانند‌. وقتی بدن شما کمبود اکسیژن دارد، منبع موجود خود را به اعضای حیاتی شما هدایت می‌کند تا آنها را زنده نگه دارد. بدون اکسیژن، فولیکول‌های مو به‌درستی کار نمی‌کنند و موهای شما ممکن است ریزش کنند و روند سفیدی موها زودتر اتفاق بیفتد. تخم‌مرغ، ماهی سالمون، شیر سویای غنی شده، غلات غنی شده حاوی مقادیر زیادی از ویتامین B12 هستند.

آهن: کمبود آهن از دیرباز از اولین دلایلی است که در ریزش مو به ذهن می رسد‌‌. منابع خوب آهن، گوشت، غلات کامل آجیل، لوبیا، سبزی‌ها، میوه خشک مانند زردآلو، غلات غنی شده است.

پروتئین‌ها : پروتئین‌های رژیم غذایی از اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند که بلوک‌های ساختمانی موهای شما هستند – آنها موهای شما را قوی می‌کنند. اسیدهای آمینه را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: ضروری و غیرضروری. اسیدهای آمینه ضروری توسط بدن نمی‌توانند تولید شوند؛ بنابراین باید از طریق رژیم غذایی به دست آید. بهترین منابع پروتئین شامل ماهی، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ، پنیر، لوبیا حبوبات و آجیل است.