إيران - مشهد المقدسة 🚩🚩 بدایه شارع قائم احمد آباد7 عماره گوهرشاد

00989033747800 00985138449686

تزریق ژل چیست؟

باگذشت زمان تغییرات زیادی در چهره و پوست صورت به وجود می‌آید و طراوت و شادابی آن دستخوش تغییر می‌شود. با افزایش سن پوست صورت به‌مراتب نازک‌تر شده و در قسمت‌هایی مانند پیشانی و کنار لب‌ها و اطراف چشم و گونه‌ها خط‌های عمیقی ایجاد می‌شود به‌خصوص خط اخم و خنده که گاهی پوست را پیرتر از سن واقعی آن نشان می‌دهند. همچنین رفته‌رفته دو ماده مهم اسید هیالورونیک و کلاژن در پوست صورت کاهش پیدا می‌کنند که این دو باعث نرمی و شادابی و جوان ماندن پوست هستند. عده‌ای دیگر نیز به‌خاطر لاغری بیش از حد صورت سعی در پرکردن آن با روش‌های مختلف دارند. البته ملاک‌های زیبایی در افراد با هم متفاوت است. اما این موضوع باعث کاهش اعتمادبه‌نفس به‌خصوص در خانم‌ها می‌شود. امروزه با پیشرفت علم و گسترش امکانات روش‌های بسیاری برای رفع این موضوع پیشروی ما قرار می‌دهد. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای رفع این موضوع وجود دارد که تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روشها برای حجیم کردن صورت و رفع این مشکلات است.

ژل و فیلر چه تفاوتی باهم دارند؟

تزریق ژل یکی از روش‌هایی است که در حال حاضر کاربرد زیادی دارد. از ژل‌ها تنها برای حجیم کردن قسمت‌های خاصی از صورت استفاده می‌شود مانند لب‌ها، و گونه‌ها اما فیلر یک ماده است که هم‌چین و چروک‌ها را از بین برده و هم باعث افزایش حجم آن قسمت می‌شود.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل انواع و کاربردهای مختلفی دارد. ژل‌ها از ترکیب مواد شیمیایی و طبیعی ‌‌بوجود آمده‌اند. ترکیبات ژل حاوی هیدروکسیل آپاتیت کلسیم، هیالورونیک اسید، اسید پلی ال لاکتیک، پلی متیل متاکریلات است که هرکدام اثرات ویژه‌ای برای پوست دارند. تزریق ژل یا فیلر نیازی به جراحی ندارد و به جوان‌سازی پوست کمک بسیاری می‌کند. این روش هزینه زیادی برای شما نداشته و عوارض آن بسیار کم است. مهم‌ترین کاربرد آن برای پرکردن چین‌وچروک و خط‌های عمیق بر روی صورت است. به‌عنوان‌مثال تزریق ژل برای ازبین‌بردن خط خنده و یا چین‌وچروک‌های دور چشم و برای برجسته‌کردن بیشتر گونه‌ها کاربرد دارد. در سال‌های اخیر از فیلر برای فرم دهی به بینی هم استفاده می‌شود.

دستیابی به بهترین نتیجه به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مواردی مانند تفکیک تزریقی، میزان چین‌وچروک‌ها، پوست بدن، حجم داروی مصرفی و البته تخصص پزشکانی که کار تزریق ژل را انجام می‌دهند. ژل‌ها از لحاظ اثرگذاری به سه نوع موقت، نیمه دائمی و دائمی تقسیم می‌شوند از نوع موقت برای افزایش حجم در لب، گونه و فرم دهی سایر نقاط بدن استفاده می‌شود نوع نیمه دائمی برای پرکردن خط‌های عمیق در صورت استفاده می شود و نیاز به ترمیم در هفته‌های بعد دارند، ژل دائمی نیز در برندهای مختلف در بازار موجود است و البته تخلیه آن‌ها کار بسیار سختی است و ممکن است باعث ایجاد عفونت شود و برای همین توصیه نمی‌شود. زمانی که تزریق ژل در آن انجام می‌شود بین 20 الی 40 دقیقه است و البته بر اساس نوع پوست هر شخص و میزان عمیق بودن خط‌های صورت این زمان تغییر پیدا می‌کند. علاوه بر این از فیلرها برای حجم‌دهی به باسن و سینه هاو پاها و درمان آرتروز نیز استفاده مي شود.