إيران - مشهد المقدسة 🚩🚩 بدایه شارع قائم احمد آباد7 عماره گوهرشاد

00989033747800 00985138449686

دلایل ریزش مو در زنان

تصور بسیاری از مردم این است که ریزش مو فقط در بین مردان اتفاق می‌افتد. اما این تصور درست نیست، زیرا هم زنان و هم مردان به دلیل بوجود آمدن برخی مشکلات در حوزه سلامت و یا در فرایند پیری و به دلایل زمینه‌ای و ارثی ممکن است در مقطعی از عمر خود ریزش موی ضعیف یا شدید را تجربه کنند.
موی سر نقش زیادی در زیبایی چهره دارد و ریزش مو باعث وحشت بسیاری در افراد به‌ویژه در خانم‌ها می‌شود. البته ریزش 50 تا 100 تار مو در یک روز طبیعی است. ریزش بخشی از جلو یا قسمت گیجگاهی مو و با حجم نامتعارف و دائمی نگران‌کننده است. دلایل ریزش مو در زنان با مردان متفاوت است. در اینجا برخی از دلایل ریزش مو در زنان را با هم بررسی می‌کنیم.

دلایل ریزش مو در زنان

  1. استرس‌های غیرمعمول: متأسفانه باتوجه‌به مشکلات زندگی‌های امروزی و حجم بالای نگرانی و استرس‌های غیرمعمول در زندگی روزمره باعث به‌وجودآمدن مشکلات جسمی بسیاری در زنان شده که ریزش مو یکی از آنهاست. اگر این استرس‌ها ادامه‌دار باشد، معمولاً باعث به‌هم‌ریختگی در هورمون‌های بدن شده و باعث نازک شدن تارهای مو و ریزش آنها می‌شود.
  2. کمبود ویتامین‌ها در بدن: کمبود ویتامین‌های گروه B ، زینک، روی و آهن و منیزیم در بدن از دلایل ریزش مو در زنان محسوب می‌شود.
  3. مشکلات هورمونی و مسائل زنانگی: زنان به دلیل تغییرات و مشکلات هورمونی که در بدنشان اتفاق می‌افتد، بیشتر در معرض ریزش مو قرار دارند. مشکلاتی مانند یائسگی، بارداری و زایمان، قاعدگی، تنبلی تخمدان‌ها یا سندروم تخمدان پلی‌کیستیک و کم‌خونی که مختص زنان بوده و باعث بوجود آمدن مشکلات مقطعی برای خانم‌ها می‌شود. البته اگر بعد از طی این دوره‌ها ریزش مو ادامه پیدا کرد، باید به پزشک متخصص مراجعه و تحت درمان قرار گرفت.
  4. ریزش مو در اثر مشکلات ژنتیکی: ممکن است در خانواده و نزدیکان شما این مشکل وجود داشته باشد و ارثی به شما انتقال پیدا کند. البته این موضوع به‌وسیله آزمایش قابل تشخیص است.
  5. استفاده از شوینده‌های نامناسب و یا لوازم آرایشی و زیبایی نامطلوب: از دلایل ریزش مو در زنان استفاده کردن از شامپوهای نامناسب، تعویض مداوم نوع شوینده سر، مصرف بی‌رویه رنگ موها و پودرهای دکلره، ژل‌ها و مواد آرایشی دیگر است که اثرات نامطلوبی بر روی مو داشته و به‌مرورزمان باعث نازک شدن ریشه و در نتیجه ریزش مو می‌شود.
  6. کم‌کاری یا پرکاری تیروئید: بالا یا پایین بودن تیروئید و همچنین مصرف داروهای مربوط به درمان آنها باعث ریزش مو در زنان می‌شود.
  7. رژیم غذایی نامناسب: اگر به‌عنوان یک بانوی جوان رژیم غذایی مخصوصی را دنبال می‌کنید که در آن مواد مغذی و ویتامین‌های لازم را دریافت نمی‌کنید، همین موضوع می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو در شما باشد.
  8. مصرف برخی از داروها: یکی از دلایل ریزش در زنان مصرف برخی از داروها به‌خصوص در زمینه شیمی‌درمانی، یا افسردگی و داروهای مربوط به فشارخون می‌تواند باشد.

چگونه به مبارزه ریزش مو برویم؟

  • با یک متخصص پوست و مو در این زمینه مشاوره کنید و از راهنمایی لازم بهره‌مند شوید تا الگوهای صحیح مراقبت از مو را یاد بگیرید، به این منظور می‌توانید با مشاوران کلینیک تخصصی دنیز تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.
  • تمرین‌های خودمراقبتی برای ایجاد آرامش در زندگی و کاهش تنش‌ها به بهبود وضعیت پوست و مو منجر می‌شود.
  • تغییر در رژیم غذایی و اصلاح تغذیه و جذب ویتامین‌های مخصوص پوست و مو به‌خصوص ویتامین‌های گروه B به کم‌شدن و قطع ریزش مو کمک می‌کند.
  • تعیین نوع مو و استفاده از شوینده‌های مناسب که مخصوص پوست و موی ما باشد و کاهش استفاده از اسپری‌ها و کرم‌ها و رنگ‌های مو باعث تغییر در شرایط موها می‌شود.

برای رسیدن به نتیجه بهتر و سرعت بخشیدن به فرایند درمان ریزش مو، ابتدا با مراجعه به یک متخصص در این زمینه علت اصلی را با آزمایش‌های مخصوص در این زمینه پیدا کرده و به فکر درمان با روش‌های مختلف و کاشت مو طبیعی باشید.