إيران - مشهد المقدسة 🚩🚩 بدایه شارع قائم احمد آباد7 عماره گوهرشاد

00989033747800 00985138449686

علت کچلی در کودکان

حتی کودکان هم به ریزش مو مبتلا می شوند. ریزش مو و علت کچلی در کودکان بیشتر به وضعیت جسمی آنان مرتبط است که باید به موقع تشخیص داده شده و معالجه گردد.

اخیرا کودکان 30 درصد بیشتر به این عارضه مبتلا می شوند و معمولا باید تحت مراقبت پزشک قرار بگیرد. البته هنوز نمی توان گفت که این مسئله در میان کودکان رایج شده است. کاملا طبیعی است که کودکان در سنین کم با مشکلاتی مثل ریزش مو دچار شوند اما اگر کودک شما به یکباره طاس شد، حتما که این مورد نرمال نیست و باید به پزشک مراجعه کنید. اگر در ناحیه ای از سر در دوران کودکی دچار ریزش شده اید و اثرات آن تاکنون باقی ست می تواند با کاشت مو در مشهد ان ناحیه را پوشش دهید.

با این وجود اگر کودک شما نیز دچار این مشکل است، جای هیچ نگرانی نیست، زیرا قرار نیست کودک دلبندتان در آینده کچل شود. ما در این مقاله به علت کچلی در کودکان می پردازیم.

علت-کچلی-در-کودکان

علت-کچلی-در-کودکان

علت کچلی در کودکان

شایع ترین علت کچلی در کودکان، می تواند عفونت قارچی  سر باشد. این عارضه، به صورت موضعی بخشی از سر کودکان را تحت تاثیر قرار داده و کچل می کند.

این بیماریپوست سر زمانی گسترش پیدا می کند که کودکان وسایل شخصی خود مثل شانه یا کلاه را با دیگران به صورت اشتراکی استفاده می کنند. در افراد مبتلا به بیماری قارچ پوست سر قسمت ‌هایی از سر به صورت سکه ای می ریزد و در این قسمت ها نقاطی سیاه رنگ هم دیده می شود. پوست حالتی ملتهب دارد و برآمده، قرمز و پوسته پوسته است.

 

آلوپسی آره آتا (طاسی سکه ای)

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی در انسان هاست. در این شرایط سیستم ایمنی بدن به سلول های مو حمله ور می شود و آن را نابود می کند و اغلب طی مدت زمان کوتاهی، موهای فرد از دست می رود و تکه های خالی از مو بر روی سر کودک به وجود می آید.

در این عارضه که غیر قابل پیش بینی است، موی کودکان یا به یک باره میریزد، یا به صورت تکه ای جدا می شود. در موارد نادر نیز تمام موهای بدن می ‌ریزند؛ هیچ درمانی برای آن تاکنون ارائه نشده است. اما در اکثر موارد موها دوباره رشد خواهند کرد.

 

مشکلات روحی

یکی از موارد علت کچلی در کودکان، مواجه شدن آن ها با مشکلات روحی و عاطفی می باشد؛ قرار گرفتن کودک در محیط استرسی می تواند دلیل ریزش مو باشد. مثلا اگر چالش هایی بزرگ تر از سطح ظرفیت کودک به او تحمیل شود و او نتواند آن را تحمل کند، ممکن است عوارضی همچون ریزش مو در او ایجاد گردد، مثلا اگر دچار افت تحصیلی شود و یا عزیزی را در خانواده و یا دوستان خود از دست بدهد، این گونه چالش ها با تاثیر منفی بر روح و روان کودک، ریزش مو را در او ایجاد می کند.