إيران - مشهد المقدسة 🚩🚩 بدایه شارع قائم احمد آباد7 عماره گوهرشاد

00989033747800 00985138449686

پیشگیری از ریزش موی جلوی سر

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم‌ ها را سنین مختلف آزار می‌ دهد، اما ریزش موی جلوی سر در آقایان شایع تر است و بیشتر الگویی مردانه دارد. این ریزش مو می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آن ها قابل درمان هستند. لذا در ادامه چند نمونه از دلایل خالی شدن موی جلوی سر را برخواهیم شمرد و به راه های پیشگیری از ریزش موی جلوی سر خواهیم پرداخت.
اگر شما نیز از این مشکل رنج می برید، می توانید با دریافت قیمت کاشت مو در مشهد از مشاورین کلینیک پوست و مو دنیز، برای انجام این عمل تصمیم بگیرید.

پیشگیری از ریزش موی جلوی سر

پیشگیری از ریزش موی جلوی سر

ریزش موی جلوی سر چگونه است؟

این نوع ریزش موی سر، از انواع دیگر رایج تر است. هم مردان و هم زنان با افزایش سن، کم پشت شدن تدریجی موی جلوی سر را تجربه خواهند کرد. با این تفاوت که موهای پیشانی مردان معمولاً به شکل حرف M کم پشت می شود و می ریزد، اما موی پیشانی زنان معمولاً تغییر نمی کند و فقط فرق سر آنان عریض تر می شود.
از آن جا که هم خانم ها و هم آقایان از ریزش موی جلوی سر در امان نیستند، پیشگیری از ریزش موی جلوی سر بسیار مهم است.

 

مهم ترین دلایل ریزش موی جلو سر

خالی شدن موی جلوی سر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما مهم ترین و رایج ترین دلیل ریزش مو در قسمت جلوی سر عامل وراثت در یک خانواده است که به طور معمول این اتفاق با افزایش سن در افراد دیده می ‌شود.
کاهش قابل توجه وزن با رژیم غذایی نامناسب، بیماری های خاص مانند دیابت و لوپوس و استرس نیز از جمله عواملی هستند که احتمال ریزش مو را به شدت افزایش می دهند.

علاوه بر موارد بالا، دلایل زیر نیز می توانند باعث ریزش موی جلوی سر شوند:
– تغییرات هورمونی و بیماری ها
– مصرف داروها و مکمل ها
– پرتو درمانی (رادیوتراپی) سر
– زایمان (ریزش مو بعد از زایمان)
– فشار عصبی شدید
– برخی مدل های مو
– استفاده از مواد شیمیایی خاص

 

راه های پیشگیری از ریزش موی جلوی سر

موارد زیر از جمله کارهایی است که می توان برای پیشگیری از ریزش موی جلوی سر انجام داد:

مراقبت از موها

– موهای خود را محکم نبندید و از مدل های گوجه‌ ای یا دم اسبی کمتر استفاده کنید.
– شانه کردن و شستن موهایتان را با ملایمت انجام دهید.
– دارو ها و مکمل هایی که باعث ریزش مو می شوند را با مشورت پزشک خود قطع کنید.
– مصرف دخانیات را کاهش دهید، مصرف سیگار در آقایان ارتباط مستقیمی با ریزش مو آنان دارد.
– همواره موهای خود را تمیز نگه دارید.
– هنگامی که موهای خود را شامپو می کنید، تمرکز بر ناحیه روی سر و ریشه های مو باشد.
– تا جایی که ممکن است از بیگودی، اتوی مو و … اجتناب کنید و هنگامی که از حالت دهنده یا لوسیون برای موها استفاده می کنید، بهتر است تمرکز بر روی نواحی انتهای موها باشد تا ریشه مو آسیب نبیند.
– اگر در حال شیمی درمانی هستید، از پزشک خود درباره کلاه های خنک کننده بپرسید. این کلاه ها برای کاهش ریزش مو در دوران شیمی درمانی به کار گرفته می شوند.

تغذیه مناسب

تغذیه مطلوب بر جنس، حالت و میزان ریزش موهای شما موثر است؛ زیرا تارهای مو از جنس پروتئین هستند؛ بنابراین کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در روند ساخت مو می ‌شود. علاوه بر پروتئین، وجود کلسیم و منیزیم، آهن، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ به مقدار مناسب در رژیم غذایی، برای حفظ سلامت موها بسیار مهم هستند.

پیشگیری از ریزش موی جلوی سر با کاهش استرس

یکی از محل‌ های نمایانگر استرس، موهای شما هستند. برای کاهش استرس‌ های خود می ‌توانید از دوستان، خانواده، مشاوران روانشناس یا کلاس ‌های آموزشی مدیریت استرس استفاده کنید.

ماساژ سر و استفاده از روغن ‌های گیاهی

ماساژ سر گردش خون در پوست سر را بهبود بخشیده و رشد مو را تحریک می‌ کند. این کار را همچنین می توانید با استفاده از روغن های طبیعی گیاهی مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن بادام شیرین انجام دهید.

استفاده از مزوتراپی برای جلوی سر

مزوتراپی یک روش غیر جراحی محبوب برای درمان کم پشتی مو و پیشگیری از ریزش موی جلوی سر است که کاملا بی خطر می‌ باشد. تنها کافی است به کلینیک کاشت مو در مشهد مراجعه نمایید.